Na, hogy most már mindent tudunk a gyújtásról, már csak azt kellene tudni, hogyan lesz ez bent az autóban. Ha még egy csavarhúzó sem volt a kezedben, és nem tudod hol van a kispolszkiban a motor, akkor inkább bízz meg ezzel egy szakembert.
Alapból nem bonyolult a beszerelése, és tudjátok, ha elakadnátok mindig tudtok kérdezni is. De azért egy kis műszaki beállítottság nem árt.
Mennyi idő még megcsinálod?
Kb. 4 óra (ha baja van a motornak, karburátornak ez jóval több idő is lehet, teremtsd meg a megfelelő feltételt).
Ideális feltételek?
- Garázs, vagy ha jó idő van szabadtéren is lehet
- megfelelő ruházat (a kesztyűről se feledkezz meg, bár ha találkoztunk már személyesen akkor tudod, ezt én mindig elfelejtem - szóval, bagoly mondja verébnek, de tényleg hasznos)
- levételhez szükséges szerszámok, kulcsok több méretben, esetleg kalapács - lehet, hogy Te jó gazdája vagy a Fiat 126-odnak, de nem tudhatod, hogy az előtted szerelő esetleg nem-e több méretű csavarral rögzített dolgokat. Igen kellemetlen lehet, több 10 perccel is meghosszabbítja a munkád
- ellenőrzött moci és porlasztó
Most hogy szabaddá tettük magunkat minimum 4 órára, és minden szerszám a közelünkben van. Indulhat is a e-polák átalakítás.
Először is vedd le a régi ékszíjtárcsádat, először a jeladót a megadott helyre rakd fel. Utána az új ékszíjtárcsát tedd a régi helyére.- szereld le a karbidat és a régi bakelitet cseréld le a csomagban kapott új bakelittálcára. Ezen van egy kis rézcső ami vákumot generál.
Szemben a motorral állva, bal oldalra szereld fel a trafó szettet (amit a csomagban találtál) és előre legyártott kábelköteg pozitív felét (rá van írva) a régi gyújtásod pozitív kábelével dugd össze, a testkábelt pedig a trafó alá rögzített csavarra rakd fel. A vákummembránt a trafó fölé a légbeömlőhöz szereld fel és a karbitálcán lévő fém rézcsővel dugd össze. A kábeleket rendezd el esztétikusan. Utána ülj be az autóba, indítsd be. Már csak annyi maradt, hogy élvezd a kellemes autózást.